18.12.12

Perkongsian Tentang P1 4G

Posted by Khalil Khusory Zainol 1:51 PM, under | No comments


Assalamu'alaikum.

Post kali ni sekadar berkongsi pendapat tentang P1 4G yang telah aku langgan sejak 3 bulan yang lalu..

Aku melanggan P1 pakej Rm99 punya. Dengan pendaftaran RM100 (daftar di C-Mart Arau) aku dapat P1 seperti gambar di atas dan telefon.

Tentang bayaran bulanan aku rasa kecewa skit sebab tak dapat info sepenuhnya daripada promoter (info ini aku dapat bila dah daftar,bayar RM100) iaitu tarikh yang perlu dibayar.(ada byk tarikh yg ditunjukkan). Memandangkan aku daftar pada 26hb (kalau x silap) maka tiap2 bulan bil akan keluar pada 8hb setiap bulan.

Jadi mudah fahamnya, aku dah daftar 26/09/2012, bil pertama aku perlu bayar ialah pada 08/10/2012. 12 hari aku guna, bayarnya full seolah-olah dah guna sebulan..

Nasihat saya tentang hal ni, kalau nak daftar, daftar la hujung bulan ke, lega skit nak bayar sebulan kemudian. Tapi kalau nak lebih faham, tanya secara mendalam tentang bil bayaran bulanan, tarikh, hal2 kalau terlambat bayar, lain2 kepada promoter tu. Biar faham semua, baru DAFTAR..

Untuk itu, aku ingin membantu sahabat2 yang berminat untuk melanggan P1 4G, sahabat2 hanya emailkan kat aku ( seindah_nasyeed@yahoo.com ) butiran NAMA, Email, dan n0. HP untuk saya masukkan dalam self care (website http://www.p1.com.my/ ). Nanti pihak P1 sendiri akan call atau email kepada sahabat2 lebih mendalam lagi. Promoter kdg2 x pandai nak bercerita bg orang faham n kdg2 kita sendiri yang x faham..hehe.

Ok, ada lagi perkongsian...

Tentang telefon yang diberikan. Bulan2 kena bayar RM15 ( sama ada guna atau tidak ) + bil P1 Rm99. Memandangkan aku jarang guna telefon yang diberikan, sbb dah ada HP sendiri, kita boleh pulangkan semula telefon tersebut tanpa sebarang bayaran. Hanya call P1 dan maklumkan sahaja, dan pulangkan telefon dalam keadaan baik. 

PERHATIAN !!!

Jangan gtau nak pulangkan P1 skali, sbb dalam syarat kontrak, kalau kita nak stop melanggan P1, kena bayaran RM200, selagimana kontrak kita belum habis (setahun atau 2 tahun . Macam aku hanya kontrak setahun sahaja.

Secara keseluruhannya, aku berpuas hati sebagai pengguna P1, dapat juga menjalankan bisnes online Stormreaders n bisnes sampingan yang lain.

Setakat ini sahaja kot, nak panjang2 lagi, P1 sendiri akan maklumkan melalui HP atau email.. sahabat2 hanya emailkan ke seindah_nasyeed@yahoo.com butiran seperti NAMA, No.HP dan Email. 

Wassalam.

0 Maklumbalas:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...