12.4.12

Doaku Di Makbulkan Allah

Posted by Khalil Khusory Zainol 8:25 PM, under | 1 comment




 Artikel kali ni berkaitan dengan perjalanan hidup saya. Setelah menunaikan umrah tahun 2010 yang lepas,satu persatu doaku dimakbulkan. Antara doa yang diminta ialah :-

Umrah 2010

  • Di Makkah, saya berdoa agar diberi peluang mewakili Malaysia ke peringkat Antarabangsa, dalam tilawah al-Quran. Saya nie bukanlah seorang Qari yang terbaik di Malaysia, cuma pengharapan tinggi ingin 'merasai' pengalaman bawa nama negara. Pengalaman saya dalam bidang Tarannum :
2007 : Johan Negeri Perlis, tilawah sekolah menengah
2008 : Naib Johan Daerah Hulu Selangor,ketika berada di Tahun 1 Darul Quran
2010 : Naib Johan Negeri Perlis, anjuran JAIPs
2011 : Tempat Ke-3, Saringan Negeri Perlis.

Alhamdulillah, keinginan mewakili Negara tercapai, Allah berikan aku rezeki mewakili Malaysia pada Januari 2011 dalam tarannum Al-Quran di Mashad, Iran.

Dari kiri: Thoher (Indon),Saya ,Umar (M'sia),Salim (Indon),Kemboja,Pengiring m'sia,urusetia iran,dan wakil thailand

Jalan2 ziarah sekitar Mashad,Iran

Peserta2 dari seluruh dunia


  • Saya juga ambil kesempatan berdoa di hadapan Kaabah, agar dikurniakan isteri yang solehah & cantik. Hehe. Alhamdulillah, pada 21 Oktober 2011, saya dan zaujah Nur Qhaznin Elyani Bt. Abd Rahim selamat diijabkabulkan. Seorang Hafizah. Mukanya yang tenang, sejuk mata memandang,. Moga jodoh kami berkekalan hingga ke akhirnya.
bersama zaujah yang dicintai



  • Juga berdoa agar murah rezeki. Alhamdulillah, setelah berkahwin, rezeki makin murah. sehingga dapat membeli sebuah kereta Myvi 1.5 SE Auto :)
Dibeli pada 23 Mac 2012 :)

PESANAN SAYA

  1. Yakinlah 100%  dengan perkara BAIK yang anda hendak lakukan. Apa sahaja, seperti hendak membina rumahtangga :)
  2. Fikirkan perkara Positif dalam setiap tindakan tersebut, usah fikirkan yang negatif kerana ia akan mengganggu anda untuk melakukan perkara baik itu.
  3. Bagi pasangan yang ingin berkahwin, pasti akan terlintas difikiran kalian akan ujian-ujian dalam rumahtangga. Ya, sudah tentu ada ujiannya yang bakal dihadapi. Jangan Fikir Masalah, tp Fikir Cara Mengatasi Masalah. Agama dijadikan panduan, Rasulullah menjadi tauladan & ikutan.


1 Maklumbalas:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...